vineri, 3 iulie 2015

Riscul pentru un nou inceput

Oare cati dintre voi veti avea curajul sa riscati mereu fara sa va pese de ceea ce pierdeti? Raspunsul ar fi cam 1% din oamenii pe care ii cunosc. Sa fiu sincera nici eu nu sunt persoana care sa risc, mai ales daca am deja cate ceva strans... dar altefl sta situatia cand nu ai nimic de pierdut.
De multe ori am aparut ca o nebuna, care nu stie despre ce vorbeste, care habar nu are ce se intampla in lumea reala si mai ales care a stat foarte departe de lumea afacerilor. Sunt sincera si spun de la inceput ca nu m-a atras in niciun fel lumea afacerilor, pana in ziua cand am inteles ca totul se invarte intr-o lume a afacerilor.

Apoi am inceput sa visez putin cate putin, sa ma gandesc din ce in ce mai mult la lucrurile care imi plac si de ce nu sa visez la ceva care sa fie al meu, la ceva care sa ma reprezinte, la acel ceva care te face sa te simti bine si sa plutesti in timp ce faci lucrul acela - la un astfel de proiect ma tot gandesc si eu. Intrucat sunt inca la inceput si nu as avea ce sa pierd, as putea spune ca pot risca totul, fara sa ma gandesc la pierderi.

 Si da sunt fericita sa risc totul pentru un vis de-al meu. In plus daca nu visezi nu traiesti - cu replica asta am crescut, cu replica asta ma cucerea de fiecare data cand eu dadeam de greu si voiam sa ma refugiez undeva. Bineinteles ca de cele mai multe ori refugiul era in poala bunicii sau in camera unde aceasta crea povesti si personaje.

Riscul ca poti face ceva sau nu, pana la urma nu reprezinta nimic, ci totul tine de intentia ta, de modul tau de gandire si de capacitatea ta de a-ti dezvolta visul. Stim cu totii ca de la vis pleaca o idee, iar ideea se transforma intr-un proiect nou si intr-adevar de tine depinde sa-ti fructifici proiectul, afacerea.

 Acum in prezent, ma cam tenteaza lumea asta a afacerilor si ce este drept chiar as vrea sa fac primul pas in aceasta lume cruda a afacerilor. Nu stiu absolut nimic de afaceri, repet asta, pentru ca sunt gata sa invat totul cu, si despre afaceri, oricat de mult timp mi-ar lua.

Cat de greu poate fi sa inveti despre ceva nou? Oare cat timp ar lua sa-ti pui la punct propria ta baza de notiuni, despre acest nou domeniu? Nu cred ca foarte mult asa cum nu cred ca acest lucru poate fi imposibil. Sunt constienta ca o sa-mi fie greu la inceput, ca lucrurile nu vor fi pe placul meu si mai rau decat atat, ca tot ceea ce imi doresc se poate intoarce impotriva mea, dar chiar imi doresc acest nou domeniu, imi doresc sa fac si altceva fata de ceea ce fac in prezent, fata de munca mea de la birou care uneori devine atat de plictisitoare incat de cele mai multe ori m-as ridica de pe scaun si as evada intr-un loc magnific.

Am fost intrebata daca sunt sigura de aceste riscuri si daca mi le asum... bineinteles ca daca nu mi-as asuma riscurile si nu as fii 100% sigura nici nu mai incercam sa visez, dar atat timp cat imi cunosc capacitatea si creativitatea mea nu ma tem de absolut nimic. Aaaa, si era sa uit in tot acest proiect trebuie sa ai si o doza proprie de nebunie, care sa te faca sa risti.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu